4. august 2021

Realitná kancelária s kultúrou tímovej spolupráce vie poskytnúť klientovi presnejšie informácie o trhu, lepšie nápady a kvalitnejšiu starostlivosť.

Autor HERRYS
Realitná kancelária s kultúrou tímovej spolupráce vie poskytnúť klientovi presnejšie informácie o trhu, lepšie nápady a kvalitnejšiu starostlivosť.

Očakávania klientov realitných kancelárií sa v súčasnosti menia rýchlejšie
ako kedykoľvek predtým. Mať len kvalitné databázy pre generovanie dopytu  a agenta na telefóne dnes už nestačí. Klienti očakávajú kvalitné a objektívne trhové dáta, flexibilnejšie reakcie a full servis. Ten dokáže zabezpečiť realitná kancelária s kultúrou tímovej spolupráce. Ak má klient „pod jednou strechou“ tím špecialistov na predaj, hypotéky aj marketing, uľahčí to jeho rozhodovanie a skráti sa proces celej realitnej transakcie.

Skúsenosti RK Herrys hovoria o viacerých výhodách tímovej spolupráce maklérov a ďalších profesionálov, ktorí zabezpečujú starostlivosť o zákazníka od začiatku transakcie až do konca. Jedným z benefitov, ktorú klienti ocenia najmä teraz v lete je vzájomná zastupiteľnosť. Makléri v tíme navzájom poznajú agendu klientov a zdieľajú si informácie k jednotlivým obchodným prípadom. Každý v tíme je schopný poskytnúť klientovi rovnako plnohodnotný servis. V dobre organizovanom tíme klient získava pre svoj obchodný prípad 2 - 3 spoľahlivých agentov bez toho, aby platil províziu navyše.

„Je skvelé, že sa môžem na svojich kolegov spoľahnúť na 100 %. Keď som napríklad na dovolenke, kolegovia sa o klienta dobre postarajú, obchod sa neskomplikuje,“ hovorí Miroslav Daněk, ktorý pracuje v RK Herrys už 6 rokov. 

Profesionálne databázy sú samozrejmosťou každej realitnej kancelárie, ale ak s nimi pracujú agenti realitnej kancelárie v tíme a zdieľajú si kontakty medzi sebou, znásobujú možnosti využitia dát. Takto dokážu reagovať na dopyt rýchlejšie. V prípade predaja zas vedia dopyt efektívnejšie generovať. „Napríklad, keď ja práve nemám pre klienta presne požadovaný byt, viem mu ponúknuť byt z portfólia mojich kolegov. Veľakrát si takto vzájomne pomáhame, vďaka čomu prenajmeme a predáme viac bytov ako keby sme pracovali individuálne,“ hovorí o svojej skúsenosti v tíme Herrys maklérka Jana Kováčová a dodáva - „každý maklér má okruh svojich aktuálne hľadajúcich klientov, ktorí by radi kúpili určitý typ bytu.“

Kvalitnejšie informácie, viac skúseností, kultivovanie trhu

Realitní makléri považujú za jednu z hlavných výhod spolupráce v tíme znásobenie informácií o nehnuteľnostiach, lokalitách a tiež zdieľanie skúseností „Či už je to pri stanovení ceny alebo je to výmena znalostí z konkrétnej mikro-lokality, resp. bloku, či novostavby, v tíme vieme klientovi poskytnúť viac presnejších a overených informácií,“ – potvrdzuje Martin Marušin. Jeho kolega z RK Herrys, maklér Branislav Figer dopĺňa – „klient si rád vypočuje objektívny a reálny pohľad na danú nehnuteľnosť, lokalitu a cenovú analýzu.“

Makléri sa medzi sebou radia na pravidelných organizovaných poradách tímu, na ktorých zhodnocujú vývoj predchádzajúceho obdobia a zároveň vývoj aktuálneho dopytu klientov. Realitný trh sa totiž mení dynamicky a neustále, a o to viac je dôležitý prístup k správnym a aktuálnym informáciám a ich výmena. Vždy, keď makléri získajú byt do predaja, urobia analýzu danej lokality, osobne nehnuteľnosť navštívia a profesionálne ju nafotia. V rámci tímu spoločne konzultujú optimálne nastavenie ceny pre predávajúceho, radia sa o stratégiách a spoločne hľadajú najvhodnejšie riešenia pre svojich klientov. Tímové odovzdávanie skúseností podporuje ich profesionálny rozvoj. Popritom sa učí aj klient, ktorý v diskusii so svojimi maklérmi nadobúda vedomosti a skúsenosti celého realitného tímu.

„Výmena informácií je v realitnom obchode kľúčová. Maklér, ktorý pracuje v prostredí, kde na dennej báze spolupracuje a vymieňa si informácie s kolegami, rýchlejšie nadobúda potrebné skúsenosti, ktoré by pri individuálnej práci získaval podstatne dlhšie. Synergia, ktorú prináša tímová práca je jasne viditeľná aj v množstve uzatvorených transakcií spolupracujúcich maklérov“, hovorí Martin Marsina, associate partner Herrys. 

Viac špecialistov v tíme = lepší servis a väčšia ochrana pre klienta

Predaj a kúpa nehnuteľností sú výnimočnými životnými transakciami. Jednak kvôli ich investičnej povahe a tiež aj preto, že rozhodovanie sa deje v interakcii rozličných potrieb a záujmov, pričom svoje tu zohrávajú aj ľudské emócie. „V Herryse je starostlivosť o klienta na najvyššej priečke a všetci to prirodzene dodržiavajú. Spoločne častokrát hľadáme riešenia neočakávaných situácií a reálne skúsenosti kolegov vytvoria vo finále ten najlepší výsledok,“ hovorí Lucia Large, maklérka Herrys.

Makléri tejto kancelárie venujú predaju a prenájmu nehnuteľností 100 % svojej pozornosti a času a nevenujú sa inej práci. RK Herrys vyberá ľudí do tímu opatrne, dôraz sa kladie na odbornosť.

V tíme spolupracujú špecialisti z viacerých odborných oblastí, ktorí sprevádzajú klienta celou transakciou a vďaka mnohoročným skúsenostiam ho dokážu lepšie chrániť. Je to právny tím, ktorý je denne poruke a odbremení klienta aj maklérov od komplikovanej legislatívnej agendy. Vďaka skúsenostiam z veľkého počtu prípadov dokáže riešiť aj tie najkomplikovanejšie realitné prípady. „Právny tím v Herrys pracuje rýchlo. Často sa s nimi radím, takže to viem porovnať, že kým niekedy na druhej strane to trvá aj 5 dní, ja mám odpoveď na požiadavku z nášho právneho do hodiny. A niekedy je to aj v minútach,“ hovorí Miroslav Daněk, Herrys.

Pre správne nastavenie financovania je k dispozícii hypotekárny tím, ktorý klientovi ušetrí veľa času tým, že mu preverí možnosti viacerých bánk a odporučí najlepší model financovania.

Ľudia z marketingového tímu denne sledujú dianie a zmeny na trhu, správanie zákazníka a identifikujú nové trendy. Neustále hľadajú nové inovatívne spôsoby, ako zvýrazniť ponuku klienta v online prostredí.

Ak práve uvažujete o predaji nehnuteľností alebo o prenájme a potrebujete sa poradiť alebo len chcete zistiť, akú hodnotu má vaša nehnuteľnosť, tím Herrys je tu pre vás.